آموزش جاوا - قدم هایی که توسعه دهندگان جاوا بهتر است بردارند برای موفقیت در سال 2019

این مقاله به شما کمک خواهد کرد که اهداف خود را در سال 2019 تعیین کنید. به عنوان یک برنامه نویس، بزرگترین چالش شما این است که خودتان را به روز نگه دارید. فناوری ها به سرعت تغییر می کنند و شما هر ساله زبان برنامه نویسی و چهارچوب جدیدی را خواهید دید.
مهارت هایی که به برنامه نویسان  Java پیشنهاد می شود شامل موارد زیر می باشد:
1-    DevOps
در سال گذشته گرایش شرکت های بسیاری را به سمت DevOps مشاهده کردیم به طوری که این شرکت ها استقرار مداوم این فناوری را در ساختار فنی خود پذیرفتند. DevOps بسیار گسترده است و شما نیاز به یادگیری بسیاری از ابزار و اصول دارید اما جای نگرانی وجود ندارد شما با استفاده از دوره های جامع و RoadMap کامل Devops که در فناوران آنیسا تهیه شده به سادگی می توانید این مسیر را طی کنید.

یک برنامه نویس جاوا با توانایی مدیریت محیط و بهبود کلی ساختار می تواند به یک مهندس DevOps تبدیل شود. اگر به دنبال یک منبع مناسب برای یادگیری هستید  Master Jenkins CI For DevOps and Developers می تواند منبع خوبی برای توسعه دهندگان جاوا باشد.


2-    Git
ممکن است گاهی اوقات پروژه هایی را از Github دانلود کرده باشید و آن را در Eclipse اجرا کرده باشید اما هنوز با دستورات Git به خصوص تغییرات و خطاهای مدیریتی خیلی آشنا نباشید. از آنجایی که اکثر شرکت ها برای پروژه های خود از SVN، CVS به Git مهاجرت کرده اند، وقت آن رسیده است تا Git را یاد بگیرید و با آن کار کنید.


3-    Java 9, 10, 11 or 12
اگر همچنان در حال یادگیری جاوا نسخه ی 8 هستید بهتر است یادگیری ویژگی های جدید جاوا نسخه 11 و 12 را که مربوط به سال 2019 در برنامه ی کاری خود قرار دهید. چرا که   JDK 9 بسیاری از ویژگی ها و ماژول های جدید از قبیل  HTTP2 client, JShell, Jigsaw, Reactive Streams, Process API را به ارمغان آورده است. هم چنین JDK 10 علاوه بر ویژگی های ذکر شده GC را بهبود بخشیده است. اگر مایل به آموزش حرفه ای جاوا هستید، دوره های جامع و فوق حرفه ای جاوا در خانه لینوکس می تواند شما را به یک جاواکار حرفه ای با رعایت اصول امنیتی تبدیل کند.


4-    Spring Framework
اگر علاقه مند به یادگیری فریمورک spring هستید نسخه ی 5 آن به دلیل ویژگی های جدید همچون reactive  programming model و همچنین بهبود unit testing انتخاب مناسبی است.

5-    Unit testing
اگر شما بتوانید مهارت unit testing خود را ارتقاء دهید نه تنها مهارت های برنامه نویسی خود را بهبود خواهد بخشید، بلکه به یک  توسعه دهنده حرفه ای تبدیل خواهید شد. ابزار و فریم ورک های بسیاری برای unit test و integration test برنامه های جاوا از قبیل  Mockito, PowerMock, Robot Framework, Cucumber وجود دارد.

6-    RESTful Web Service
این مهارت در جهان جاوا بسیار مطلوب است و تنها افراد محدودی وجود دارند که جاوا و REST را به خوبی می شناسند. برای نوشتن API REST و اجرای سرویس امن RESTful در جاوا استفاده از Spring گزینه مناسبی می باشد.

7-    Spring Security 5.0
ارتقاء اکو سیستم  springنسخه 5 ، یک چارچوب امنیتی محبوب را ایجاد کرده و سبب برطرف شدن چندین باگ شده است علاوه براین ماژول  OAuth 2 نیز را به آن افزوده است .

8-    Spring Boot 2
چهارچوب spring بوت دارای نسخه ی جدید spring بوت 2 می باشد که یادگیری آن می تواند یکی از اهداف توسعه دهندگان جاوا باشد.

9-    Angular 2+ or React JS
به عنوان یک توسعه دهنده جاوا شاید تجربه کار با Servlet, JSP, jQuery در سمت کلاینت را داشته باشید اما یادگیری دو فریم ورک  JavaScript که شامل   Angular 2, React JS می شود دیدگاه شما را کاملا نسبت به توسعه برنامه های تحت وب تغییر می دهد.

10-    Android  
تلفن همراه یکی از بهترین ابزار ها برای ارتباط با تعداد زیادی از مردم است و اندروید یکی از محبوب ترین پلت فرم ها برای نوشتن برنامه های مربوط به تلفن همراه است. اگر با اصول اولیه اندروید آشنایی دارید آموزش های تکمیلی به شما خیلی پیشنهاد می گردد.

11-    Apache Spark and Kafka  
شاید در حال حاضر یکی از داغ ترین تکنولوژی ها در کنار  DevOps و Machine Learnin  فناوری Big Data باشد. یادگیری این فناوری به خصوص با فریم ورک Apache Spark , Apache Kafka می تواند یکی از اولیت های مطالعاتی یک توسعه دهنده جاوا باشد.


به طور قطع علاوه بر یازده موردی که در بالا به آن اشاره شد یادگیری یک زبان برنامه نویسی جدید مانند Kotlin برای یک توسعه دهنده جاوا می تواند بسیار مفید باشد که در مقالات بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir