آموزش لینوکس - آشنایی با Configuration Managment Tools – بخش اول

🔸در سال های اخیرا این اصطلاح را کم و بیش شنیده‌اید اما شاید هنوز دچار ابهام باشید که اهداف اصلی استفاده از ابزارهای Configuration Management چیست. به درخواست بسیاری از دانشجویان و همراهان فناوران آنیسا سعی داریم تا به زبان ساده Configuration Management و سایر اصطلاحات تخصصی در این حوزه را آموزش دهیم.
🔸در حقیقت  Configuration Management (که به اختصار آن را CM می‌نامیم) یک روند یا فرآیند برای مدیریت و حفظ پیکربندی سیستم در کلیه مراحل چرخه عمر آن است به طوری که پایداری، کارایی و عملکرد آن سیستم تحت کنترل قرار گیرد. این اصطلاح نه فقط در فناوری اطلاعات بلکه در علوم مختلف مهندسی نیز به دلایل و با اهدافی که ذکر شد استفاده می‌شود. در فناوری اما ITIL آن را در حوزه Service Management تعریف کرده است و امروزه به میزان وسیعی استفاده می شود.
🔸به طور مثال در سیستمی که با ابزارهای CM کنترل شود فایل های پیکربندی، بسته‌های نرم‌افزاری، ایجاد و تنظیم کاربران، نصب و پیکربندی سرویس ها و... همه و همه در یک  Source Code قرار میگیرند و بنابراین تمامی فرآیند قابل تکرار و اتوماتیک می شود که از مزایای مهم استفاده از CM است.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir