هفتمین گزارش سالیانه از بنیاد لینوکس و Dice.com

هفتمین گزارش سالیانه از بنیاد لینوکس و Dice.com نشان می دهد که درخواست برای Linux Coding ، به اندازه درخواست برای مهارت های Open Source و Container Technologies ، افزایش یافته است.
نیاز به داشتن مهارت های فناوری متن باز در نیویورک و سان فرانسیسکو در حال افزایش است و شرکت ها و سازمان ها استخدام نیروهای خود را از بین افراد مستعد فناوری متن باز افزایش می دهند، این در حالیست که طبق گزارش مشاغل متن باز 2018 که توسط بنیاد Linux و Dice منتشر شده است، همواره فرصت های آموزش تکمیلی و صدور گواهینامه برای کارمندان موجود در جهت ارتقاء سطح مهارت آن ها، پیشنهاد می شود. 87 درصد از مدیران استخدام نیرو، مشکل پیدا کردن استعدادهای متن باز را گزارش می دهند و تقریبا نیمی از آن ها (48 درصد) گزارش می دهند که سازمان هایشان شروع به پشتیبانی از پروژه های متن باز کرده اند و نیاز به استخدام افراد با مهارت های لازم را دارند. مهارت های لینوکس در بالاترین سطح مهارت ها هستند بطوریکه 80 درصد از مدیران استخدام نیرو، به دنبال متخصصان فناوری با تخصص لینوکس هستند.

در حال حاضر 55 درصد از کارفرمایان برای صدور گواهینامه کارکنان خود، هزینه پرداخت می کنند در حالیکه این رقم  47 درصد در سال 2017 و تنها 34 درصد در سال 2016 بوده است.

جیم زملین، مدیر اجرایی لینوکس، می گوید: از آنجا که لینوکس و دیگر نرم افزارهای متن باز بر صنعت توسعه نرم افزار حکمرانی می کنند، تقاضا برای جذب استداد فناوری متن باز افزایش یافته است. همچنین شرکت ها هر روز بیشتر و بیشتر پی می برند که فناوری متن باز، راه رشد کسب و کارشان است. وی افزود اعضای بنیاد لینوکس و اکوسیستم متن باز متمرکز شده اند تا اطمینان حاصل شود که فرصت های آموزش و صدور گواهینامه برای هر کسی که می خواهد آنها را بیاموزد، بسیار قابل دسترس باشد و تا جای ممکن، از جامعه توسعه دهندگان حمایت می کنند.

در هفتمین سال، Dice® سایت حرفه ای پیشرو برای حرفه ای های عرصه فناوری و مهندسی که با بنیاد لینوکس که سازمانی غیر انتفاعی است، برای تولید این گزارش همکاری کرده است. همانند دو گزارش گذشته، تمرکز بر تمام جنبه های نرم افزار متن باز است برخلاف چهار سال اول که بیشتر تمرکز بر روی متخصصان لینوکس بود.

آرت زیل، مدیر عامل گروه شرکت های DHI و Dice می گوید: "استخدام متخصصان فناوری ماهر همچنان دغدغه اصلی برای کارفرمایان است و گزارش ها نشان می دهند که مهارت های جدیدتر مانند کانتینرها، بیشتر در حال محبوب شدن هستند و سازمان ها به منظور پیدا کردن استعدادهای خوب جهت انجام پروژه های ضروری، فشار بیشتری را متحمل می شوند."

یافته های کلیدی برای گزارش مشاغل متن باز 2018 عبارتند از:
•    برای 83 درصد از مدیران استخدام نیرو، استخدام استعدادهای متن باز یکی از اولویت ها است، که این رقم نسبت به سال 2017، 76 درصد افزایش داشته است.
•    لینوکس به عنوان بیشترین تقاضای متن باز در بالاترین رده قرار دارد و 80 درصد از مدیران استخدام نیرو به دنبال مهارت لینوکس هستند. و این امر موجب نیاز به داشتن دانش برای بسیاری از حرفه های متن باز در مرحله ورود شده است، که احتمالا ناشی از محبوبیت زیاد فناوری های ابر و کانتینر، و همچنین شیوه های DevOps، می باشد.
•    کانتینرها به سرعت در حال رشد، محبوبیت و اهمیت هستند، 57٪ از مدیران استخدام نیرو به دنبال تخصص در این حوزه هستند، این در حالیست که تنها 27٪ در سال 2017 بوده است.
•    فاصله زیادی بین دیدگاه های مدیران استخدام نیرو و متخصصان متن باز بر اثربخشی تلاش ها در بهبود تنوع در صنعت وجود دارد و تنها 52 درصد از کارکنان تلاش مفید می کنند در مقایسه با 70 درصد از کارفرمایان.
•    مدیران استخدام نیرو تمایلی به استخدام مشاوران خارجی ندارند، از این رو به طور فزاینده ای برای آموزش کارکنان موجود در فناوری جدید متن باز و کمک به آنها برای کسب گواهینامه ها، تلاش می کنند.
•    هدف بسیاری از سازمان هایی که درگیر متن باز، جذب توسعه دهندگان نرم افزار است.

این گزارش با تحقیق بر روی 750 مدیر استخدام نیرو در شرکت های کوچک و متوسط (SMBs)، سازمان های دولتی و سازمان های خصوصی در سراسر جهان و همچنین پاسخ های بیش از 6500 نفر از متخصصان متن باز در سراسر جهان، تولید شده است.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir