آموزش لینوکس - آشنایی با CI/CD - بخش اول

DevOps از فرآیندهای مختلفی تشکیل شده است و از مجموعه ابزارهای متنوعی که می تواند به ما در پیاده سازی آن کمک کند.
در این پست قصد داریم به معرفی و بررسی CI/CD بپردازیم که از آن به عنوان یکی از ارکان اصلی در پیاده سازی موفقیت آمیز DevOps یاد می شود. اگر دقیق تر نگاه کنیم ما با دو بخش مواجه هستیم:
بخش CI و بخش CD.
به زبان ساده یکی از اهداف اصلی DevOps کم کردن فاصله واحدهای مختلف سازمان در توسعه، تست، ایجاد، تحویل و سایر عملیات روی پروژه های سازمان است.  بخش CI مخفف Continuous Integration است و هدف آن ادغام دايمی کدها با ریپازیتوری اصلی است که در نهایت تصدیق آن با مشارکت واحد توسعه و تست انجام می شود. شکل قدیمی توسعه نرم افزار به این صورت است که کد نوشته شده توسط توسعه دهنده هفته ها طول مي كشد تا توسط تیم تست تایید شود.


از سوی دیگر CD در قدم اول اشاره دارد به Continuous delivery که هدف آن ایجاد نسخه جدید نرم افزار به صورت خودکار است و در مرحله بعد به Continuous Deployment اشاره دارد که به لطف سرویس های ابری انتشار نهایی نرم افزار بدون قطعی سرویس و فرآیندهای دستی ممکن می شود.
اگر هنوز مسایلی مبهم است اصلا نگران نباشید؛ تازه گام هاي نخست است. در پست هاي بعدی مطالب و توضیحات بیشتری ارايه خواهیم کرد و بسیاری از سوالات شما پاسخ داده خواهد شد.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir