آموزش لینوکس - Docker و تکنولوژی کانتینرها - بخش دوم

این پروژه در سال 2010 توسط یک جوان آمریکایی ساکن فرانسه به نام Solomon Hykes  در شرکت dotCloud به عنوان یک پروژه داخلی پایه گذاری شد. اما در سال 2013 به داکر تغییر نام داد و به عنوان یک نرم افزار عمومی و متن_باز معرفی شد.

🔺دیدگاه کلاسیک این است که یک سرور یا ماشین مجازی را دراختیار بگیرید، سیستم عامل مناسب را نصب کنید و  سپس نرم افزارها یا پلترم های لازم را روی آن نصب کنید و تحویل تیم توسعه دهید!!
تا همینجا هم مشخص است که با چه مشکلاتی مواجه می شویم:
🔸همواره دسترسی به منبع نرم افزار به همراه کلیه پیش نیازها لازم است که در برخی موارد بسیار دردسرساز می شود.


🔸گاهی در محیط های توسعه لازم است که چند نرم افزار یا پلتفرم روی یک سیستم نصب شوند و در مواردی تداخل عملکرد آن ها و یا پیش نیازهایشان مانع بزرگی محسوب میشود.

🔸چابکی: یکی از نیازمندی های کار در دنیای امروز چابکی است. تصور کنید کنید که دائما در حال نصب و راه اندازی سرور و یا ماشین مجازی هستید که زیرساخت توسعه نرم افزاری سازمان شما می باشد، این کار به شکل کلاسیک خود بسیار زمان بر است. البته در پست های آینده بررسی خواهیم کرد که چگونه رایانش_ابری (Cloud Computing) میتواند این فرآیند را به صورت شگرفی تسریع کند. در بسیاری موارد ترکیب این دو تکنولوژی بسیار کارامد خواهد بود: رایانش ابری + داکر

🔸انتقال نرم افزار: در شکل کلاسیک عملا راهی برای انتقال نرم افزار به تنهایی وجود نداشت، فقط و فقط امکان انتقال داده های کاربر و جود داشت و به بیان دیگر هر بار باید چرخ از نو اختراع می شد.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir