آموزش لینوکس - وظیفه اصلی مدیر سیستم به هنگام بروز مشکل

یکی از وظایف اصلی هر مدیر سیستمی این است که به محض مشاهده و یا دریافت گزارش مبنی بر وجود مشکلی از سوی کاربران سرویس های تحت نظارت نسبت به رفع آن اقدام کند. به همین منظور، قصد داریم بهترین شیوه ها در این زمینه را معرفی کنیم و راهکارهایی را به شما عزیزان ارائه دهیم تا در محیط حرفه ای خود موفق تر باشید.


به طور کلی افراد در زمان بروز مشکل یکی از سه شیوه زیر را برای رفع آن انتخاب می کنند:
1- جمع آوری داده ها، که در آن مدیر سیستم به صورت کاملا سیستماتیک شروع به جمع آوری اطلاعات می کند و با پرسش از مشتری و یا کاربران فرآیند انجام شده توسط آن ها تکرار می کند. معمولا مدیر سیستم با اجرای تعداد قابل توجهی از دستورات وضعیت سیستم را قبل از هر گونه اقدامی بررسی می کند.


2- گمانه زنی و حسی، که در این شیوه با حداقل اطلاعات مدیر سیستم تلاش میکند ریشه آن را بیابد و در این زمینه عموما به تجربیات قبلی خود متکی است.
3- انطباقی، که در آن ترکیبی از دو شیوه بالا اتخاذ می شود و هر زمان که لازم بود مدیر سیستم روش خود را تغییر می دهد و استراتژی دیگر را انتخاب می کند.

روش اول معمولا بسیار زمان بر است و در شرایطی که اضطرار زمانی مطرح باشد روش چندان مناسبی نخواهد بود اما در عین حال بزرگ ترین مزیت آن این است که در صورتی که با مشکل جدیدی مواجه شوید که حتی روی موضوع آن چندان مسلط هم نیستید، احتمال موفقیت شما در حل آن بالا خواهد بود.
روش دوم بسیار سریع است اما مشروط به اینکه شما با مشکل به خوبی آشنا باشید و در ضمن کمی هم شانس با شما همراه باشد.
اما در روش سوم بسته به مورد پیش آمده شما انعطاف پذیری لازم را دارید که تغییر تاکتیک دهید و مشکل را حل کنید.

استفاده از مطلب، با ذکر منبع بلامانع است.

EN / FA

فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران

تهران، میدان آرژانتین، خ وزرا، کوچه هشتم، یحیوی، پلاک ۴

 اطلاعات تماس:

  • 021-88716168
  • 021-88712172
  • 0910-8555111

info @ anisa.co.ir

© فناوران آنیسا - خانه لینوکس ایران | تمامی حقوق این سایت برای فناوران آنیسا محفوظ است.
Design by www.digitaldesign.ir